Sprawdź najnowsze trendy dotyczące prowadzenia sklepu internetowego!

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis
Sprawdź najnowsze trendy dotyczące prowadzenia sklepu internetowego!

Prowadzenie własnej firmy w sieci jest dość trudne ze względu na dużą konkurencję oraz nakłady pracy wymagane do zwiększenia jej widoczności w internecie. Wiele osób widzi w e-commerce (e-handlu) jedynie formę szybkiego wzbogacenia się, podczas gdy tak naprawdę biznes w sieci jest także w pewnym stopniu wymagający. Podstawowym i zarazem także największym kłopotem jest z pewnością trudna walka z konkurencją z ugruntowaną pozycją na rynku. Jednak nic straconego – tak naprawdę jedynym działaniem, na którym warto się oprzeć, jest pozycjonowanie. Sprawdź jak prowadzić swój sklep w sieci, aby czerpać z niego jak najwięcej profitów przy minimalnym ryzyku niepowodzenia.

Poznaj swoich klientów

Wielu początkujących przedsiębiorców nie ma pojęcia, jak istotna jest oprawa graficzna strony (UI – User Interface) oraz doświadczenia internauty (UX – User Experience) w kontekście generowania zysków. Warto przede wszystkim poznać swoich klientów i dopasować do nich szatę graficzną witryny oraz sposób jej obsługi.

W przypadku witryn skierowanych do profesjonalnych odbiorców, np. z asortymentem dla prawników, lekarzy czy przedsiębiorców, warto postawić na stonowaną kolorystykę oraz ograniczyć do minimum liczbę zbędnych dodatków. W ten sposób wpływamy na poprawę naszego profesjonalizmu w oczach klientów.

Inaczej wygląda sytuacja, gdy asortyment zawiera np. zabawki czy wózki dziecięce – w takiej sytuacji warto postawić na intensywne kolory, wielobarwne banery, uśmiechnięte twarze oraz radosne hasła. Gracze z kolei poszukują dynamicznych kolorów, w tym czerwieni, zieleni czy błękitu, a także dynamicznych obrazów przedstawiających postacie z gier wideo czy znane twarze ze świata IT. 

Nie bez znaczenia jest także wiek – młodzi ludzie doskonale znają zasady obsługi stron internetowych, podczas gdy ludzie nieco starsi mają duży problem z podstawową obsługą witryn WWW.

Najwięcej możliwości personalizacyjnych dają gotowe CMS-y, czyli silniki sklepów internetowych, które można z łatwością dopasować do swoich potrzeb. Dowiedz się jak założyć sklep na Sky-Shop i jakie wtyczki zainstalować na sam początek.

Dbaj o wizerunek swojej firmy

Relacje z klientami to podstawa internetowego marketingu, gdyż w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych, opinia na temat naszej witryny będzie krążyć w sieci przez wiele kolejnych lat. Warto uniknąć jakichkolwiek negatywnych recenzji na temat wybranej strony i dbać o każdego klienta. Odpowiadaj na maile oraz wiadomości wysyłane za pomocą formularza kontaktowego tak szybko jak to możliwe, a także oddzwaniaj w razie, gdy nie byłeś w stanie odebrać telefonu od potencjalnie zainteresowanej osoby na czas. Warto także wysyłać zamówienia w czasie zgodnym z informacją na stronie, jak i odpowiedzialnie pakować swoje przesyłki. Wszystko po to, aby klient czuł się w sklepie istotny.

Nie bez znaczenia jest także prowadzenie profili w mediach społecznościowych, dzięki którym można zbliżyć się do swoich klientów i nawiązać z nimi wartościowe dyskusje. Wielu przedsiębiorców o tym zapomina i w ten sposób zmniejsza możliwość stworzenia bliżej relacji i społeczności wokół swojej marki.

Nie zwlekaj z pozycjonowaniem

Nie możesz także pominąć tego, jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy na platformie Sky-Shop. Proces ten polega na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce Google, która jest w naszym kraju zdecydowanie najczęściej użytkowana wśród polskich internautów. Właśnie z tego powodu zdecydowanie warto się w niej znaleźć. Każda świeża strona WWW na samym początku z reguły ląduje na samym końcu listingu SERP (Search Engine Results Page) – celem pozycjonowania jest to, aby znaleźć się w nim jak najwyżej. Standardowo przedsiębiorcy oczekują topowej pozycji, podczas gdy tak naprawdę wystarczająca może być pozycja znacznie niższa. Niskie pozycje generują znacznie mniejsze koszty, dlatego mogą się opłacać szczególnie w przypadku, gdy Twoja witryna ma działać w popularnej kategorii.

Czy warto wziąć pod uwagę inne rozwiązania marketingowe?

Zdecydowanie tak. Samo pozycjonowanie jest bardzo efektywnym działaniem marketingowym, jednak tak naprawdę to dopiero połączenie tego działania z wieloma innymi gwarantuje stuprocentowy sukces. Dobrym pomysłem jest przede wszystkim zdecydowanie się na zakup dużej liczby artykułów sponsorowanych. Pełnią dwie role – wspomagają proces pozycjonowania poprzez podniesienie pozycji danej strony, a także generują duży nagły napływ klientów z danej domeny. Dobrym pomysłem jest także zastosowanie reklam displayowych, np. billboardów, które wykazują dobrą efektywność. Są przede wszystkim rozliczane z reguł na podstawie CPC – Cost Per Click, czyli za „przeklik”, dzięki czemu generują koszty dopiero wtedy, gdy internauta kliknie w naszą kreację. Warto także skorzystać z innych form reklamy, istotne jest jednak to, aby były dopasowane do rodzaju wykonywanej przez nas działalności – tylko wtedy będą generować stosunkowo niewysokie koszty przy wysokiej efektywności.

Zdjęcie główne: pexels.com/Kampus Production

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Jurek 14.05.2022

    Trendy będą się zmieniać, ale samo pozycjonowanie, tak jak obecnie jest najważniejsze, tak i zostanie w przyszłości. Według mnie trendem niebawem stanie się nawet poszukiwanie agencji interaktywnej do współpracy, jako obowiązkowy element biznesplanu. Korzystam ze wsparcia agencji Boo https://boo.pl/audyt-seo/ i w zupełności rekomenduje zapoznać się z ofertą agencji – rzetelni, doświadczeni i ludzcy, a to rzadkość…

  • Piotr 14.05.2022

    Można zauważyć, że coraz więcej stron stawia na UX, traktując wrażenia użytkownika jako priorytet dla pozycjonowania witryn. Z tego względu warto zwrócić uwagę na agencję SXO https://sxo.pl/pozycjonowanie/, dla której UX to sprawa kluczowa w podczas budowania stron internetowych. Jednocześnie dbają oni o pozycjonowanie i atrakcyjność treści.