Czym jest YouTube Ads i jak z niego korzystać?

Czas czytania: 3 min.
Autor: Christian Wiediger, źródło: unsplash.com

YouTube to druga najczęściej odwiedzana witryna na świecie. Aktualnie ma ponad miliard unikalnych użytkowników, a reklamy w niej działają o 84% skuteczniej niż spoty telewizyjne. Jeśli więc nie prowadzisz kampanii promocyjnych w YouTube, tracisz kluczowe możliwości promowania swojej firmy.

Niewątpliwymi zaletami reklam wideo jest personalizacja materiałów dla różnych segmentów grupy docelowej i kontrolowanie częstotliwości wyświetlania filmów. Oprócz tego masz możliwość prowadzenia szczegółowej analityki realizowanych kampanii w celu ich optymalizacji, a także elastyczne dostosowywanie budżetu na promocję w YouTube.

Reklamy w YouTube – dostępne formaty

Aby dobrze zrozumieć i wykorzystać potencjał reklamowy platformy trzeba zrozumieć, czym jest YouTube Ads i co właściwie oferuje? Pomimo tego, że kampanie marketingowe w YouTube są prowadzone za pośrednictwem Google Ads, to ich specyfika znacznie różni się od innych wariantów promocji w sieci.

W YouTube dostępnych jest 6 formatów reklam:

  • TrueView In-Stream – pojawiają się w różnych momentach filmu, najczęściej można je pominąć po 5 sekundach, rzadziej występują w wersji Non-skippable;
  • Bumpery – maksymalnie sześciosekundowe reklamy, których nie można pominąć, wyświetlane przed filmem lub w jego trakcie;
  • Sponsorowane karty – reklamy zakupowe, wyświetlają się w prawym górnym rogu filmu przez kilka sekund;
  • In-Video overlay – nakładki, czyli półprzezroczyste banery graficzne lub tekstowe, które pojawiają się na dole odtwarzanego wideo;
  • Reklamy displayowe – pojawiają się po prawej stronie nad listą proponowanych i powiązanych filmów;
  • TrueView Discovery – połączenie reklamy wideo i display, miniaturki filmów, które wyświetlają w wynikach wyszukiwania na YouTube lub na liście filmów powiązanych.

Z pomocą odpowiedniego formatu możesz realizować nawet kilka celów jednocześnie. Na przykład, decydując się na reklamy w celu zwiększenia konwersji, możesz również zauważyć efekt medialny w postaci zwiększonej świadomości marki.

Tworzenie kampanii reklamowej w pigułce

Kampanie reklamowe w YouTube są konfigurowane za pośrednictwem konta Google Ads. Po zalogowaniu się wybierz typ kampanii „Wideo”. Następnie określ cel marketingowy lub wybierz kampanię bez celu. W pierwszym wypadku serwis oferuje ustawienie jednego z 4 celów do wyboru:

  • świadomość i zasięg marki;
  • zainteresowanie twoją marką i produktami;
  • ruch na stronie;
  • potencjalni klienci.

Z kolei nie wybierając celu, będziesz mieć więcej swobody i możliwości na kolejnych etapach konfiguracji. Dalej możesz wybrać jeden z 6 podtypów kampanii, m.in. niestandardowy, reklamy niemożliwe do pominięcia, konwersje czy sekwencja reklam.

Następnym krokiem jest nazwanie kampanii, wskazanie jej budżetu oraz daty rozpoczęcia i zakończenia, a także wybór języka i lokalizacji. Po tym musisz określić, gdzie będzie się wyświetlać Twoja reklama i w jakich zasobach wideo – tutaj Google zaleca wybranie opcji „Standardowe zasoby reklamowe”.

Jeśli chcesz stworzyć skuteczną kampanię w YouTube, musisz pamiętać o zasadzie 4P kompozycji marketingowej, czyli produkcie, cenie, promocji i dystrybucji. Wszystkie te elementy są ze sobą nierozerwalnie połączone i powinny tworzyć podstawę każdej kampanii reklamowej. Tutaj przeczytasz więcej o tym, czym jest marketing mix.

Oprócz tego dopasuj treść reklamy do lejka marketingowego i śledź odpowiednie wskaźniki wydajności kampanii. Zadbaj także o optymalizację swoich stron docelowych i nie zapominaj o sile dobrego CTA.

Zdjęcie główne: Christian Wiediger/unsplash.com

Like'ów:
0 0
Odsłon:
242
Komentarzy:
0
Kategorie:
Marketingowe DIY

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *